Yorum : Çürük ve Harabe - Jonathan Maberry

  Yalnızca iki seçeneğiniz var: Çalışmak ya da ölene hatta öldürülene kadar aç kalmak. 
   Zombiler tarafından işgal edilen çorak bir ülke. Kendi yasalarıyla çevrelenmiş küçük bir kasaba. Burada 15 yaşına giren herkes çalışmak zorunda. Çitlerin içinde veya dışında, çalışmayanın sonu açlıktır.
   Benny artık 15 yaşındadır. Çalışmak için birçok iş dener ancak bir türlü başarılı olamaz. Abisi Tom'un sürdürdüğü aile mesleği ise ona göre değildir. Fakat çaresiz kalan Benny, bu işi kabul eder. O bir zombi avcısıdır artık. Ancak istemeyerek üstlendiği bu görev ona bambaşka bir şey öğretir: İnsan olmanın ne demek olduğunu.
   Jonathan Maberry'nin, zombi cehenneminde kendi yolunu bulmaya çalışan bir gencin olgunlaşma evresini ustalıkla kaleme aldığı eseri Çürük ve Harabe'yi soluksuz okuyacaksınız. 


Sayfa : 473
Çevirmen : Fatih Sert
Goodreads Puanı : 4.14

***
   Bu yeni Dünya'da herkes 15 yaşına gelmeden iş bulmak zorunda. Benny Imura da 15 yaşına basmadan önce kendine göre bir iş bulmak zorunda kalanlardan. Ancak girdiği hiçbir işte
tutunamıyor. Onca işi nasıl başaramadığını ise hala çözebilmiş değilim. İş bulamazsa aç kalacak bu yüzden son çare olarak aile mesleğini deniyor : Zombi avcılığı. Nefret ettiği abisi Tom, yetenekli ve herkesin saygı duyduğu bir zombi avcısı ancak Benjamin -Benny- onun bir korkak olduğunu düşünüyor. Nedenini zaten ilk sayfalarda öğreniyorsunuz. 

Benny Imura 


   Abisi Tom kendini bir zombi avcısı olarak görmüyor. O sadece zombilere doğru yolu gösteren biri. Üstelik zombilere eziyet eden vahşi kimselerden de zombileri koruyor. -Bu kısma spoiler vermemek için fazla değinmiyorum.-  Tom ailesinin Japon olmasının etkisiyle katana kullanıyor. Kitapta siyah saçlı ve çekik gözlü olarak betimlenmiş. En sevdiğimim karakterdi. 

Tom Imura 



   Yaşadıkları kasabanın çevresi çitlerle örülmüş. Bu çitler zombileri dışarıda tutmak için. Çitlerin içinde ise belli bir düzen var. Benny zombi avcısı olmaya karar verdikten sonra Tom ile Çürük ve Harabe'ye  -çitin zombilere ait tarafına- gidiyorlar ve Benny zamanla her iki tarafta da yanlış bir şeylerin olduğunu anlıyor. 




 -SPOİLER- 
   
   Bir de kitapta Kayıp Kız hikayesi var. Bence yazar bu kızı çok gereksiz bir şekilde uzattı. Yani okuyucu merak etsin diye yazdığı çok bariz ancak ben hiç merak edemedim. Zombilerin saldırdığı ilk gece bir kız , kardeşi ve bir adam evde kısılı kalıyorlar. Çevrelerini zombiler kuşatıyor ve kızların  kurtuluşunu , sonradan ne yaptıklarını falan yazar parça parça aktarıyor sayfalarda. Sonunda kızı buldular ama peh -__- Bence hikayenin yapı taşlarından birini oluşturan bir olay ancak bu kadar abartılmaması gerektiğini düşünüyorum.

-SPOİLER BİTTİ!-

  Yazarın kalemini beğendim. Ne çok uzun uzun anlatıyor olayları ne de sürekli konuşmalarla geçiştiriyor. Ancak ilk 100 sayfayı okuyana kadar canım çıktı! İlk sayfalar o kadar sıkıcı ki! Hep aynı, tahmin edilebilir olaylar vardı. Konuşmalar bile sıktı beni. İlk sayfaları geçerseniz asıl olaylar başlıyor ve kitap yavaş yavaş kendini belli etmeye başlıyor. Çürük ve Harabe de kendini sonradan sevdiren kitaplardan :) Hele son 100-150 sayfalar su gibi aktı :)

Puanım : 4/5

7 yorum:

  1. merhabalar:) keşif etkinliğinde gördüm geldimm.. kitap okumayı çok severim sayende birçok kitap hakkında bir şeyler öğrenebileceğim :)

    ben de beklerim http://ebrununatolyesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Kesiften geliyorum.Üyede oldum.Bana da beklerim.

    http://sulemcafe.blogspot.com

    Kelime dogrulamayi kaldiirsaniz dâha cok yorum alirsiniz:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.Bir fincan kahvemle bende ziyaretinize geldim.Sizleri tanımak büyük mutluluk.Müsadeniz olursa Google + hesabımdada ziyaret ettiğim blogger arkadaşlarımın sitelerini paylaşacağım.Sevgiler..
    http://prettythingscute.blogspot.com.tr/
    https://plus.google.com/u/0/105518931200782307179/posts

    YanıtlaSil
  4. Keşif etkinliğinde sizi keşfettim geldim.
    Bana da beklerim.Takipteyim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. merhabalar.. Keşif etkinliğinde gördüm :)

    ben de beklerim

    YanıtlaSil
  6. mot ettim. Ben de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba :) etkinlik sayesinde keşfettim sizi banada beklerim :) suslusirine.blogspot.com

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI