YORUM : Seni Hissediyorum - Irene Cao


Elena, onu tutkunun ve aşkın karanlık yüzüyle tanıştırarak bambaşka bir kadına dönüştüren Leonardo tarafından terk edilmiştir. Yaşadıklarını unutmak ve yeniden hayata dönebilmek için kendine bambaşka bir yol çizer; yaşamında büyük değişiklikler yapar. Tam da iyileşmeye başladığını düşündüğü ve otuzuncu yaş günü pastasının mumlarını üflemek üzere olduğu o akşam,Elena'yı büyük bir tesadüf beklemektedir. Zihninin derinlerine ittiği, haz dolu günlerine ve büyük aşkına duyduğu özlemle yüzleşmeye hazır mıdır?"Ah Elena… Sana karşı koyamıyorum," diye fısıldıyor Leonardo. "Buna direnmeyi denedim ama nasıl başaracağımı bilmiyorum. Seni hissediyorum Elena, seni hissediyorum…"


Orjinal Adı : Io ti senso
Yayınevi : Orkinos Yayınları
Sayfa Sayısı : 288 sayfa
Etiket Fiyatı : 18 tl
Goodreads Puanı : 3.50 (365 oy)
Serinin ilk kitabının yorumuna buradan ulaşabilirsiniz. 

***
  Yoruma başlamadan önce belirtmeliyim ki bu yazı nefret söylemi ve eleştiri içerir. Serinin ilk kitabına yaptığım yorumu okuyanlar seriden nasıl nefret ettiğimi bilirler zaten. Öyleyse neden ikinci kitabı aldım ? Çünkü yayınevi çevirmeni değiştireceğini belirtmişti ve bende de seri tamamlama hastalığı olduğu için ikinci kitabı almadan duramadım. Almaz olaydım. Beklentilerimi çok aşağılarda tutmama rağmen yazar yine beni kurgusundan , üslubundan nefret ettirdi. 


not : Yazı kitabı okumayanlar için spoiler içerir!
  İkinci kitapta , kendisini terk etmesi üzerine 3 ay gibi bir zaman kendine gelememiş,ağlamış,sosyal hayattan kopmuş bir Elena çıkıyor karşımıza. İlk sayfalarda sürekli bir Leonardo'yu unuttum tavırları içerisinde olan bu cici kız Leo'yu görür görmez kendisini onun kollarına atıyor ve nişanlısı Filippo'yu anında aldatıyor. Kitabın ortalarına doğru Elena'nın pişmanlıklarını ve onu mu seçsem bunu mu seçsem düşüncelerini okuyoruz tabi bu sırada hala Leo ile birlikte -bir yandan da Filippo ile yatıyor-. Kitabın sonunda Leo'yu seçiyor ancak Leo onu -yeniden- terk ediyor.
not : Spoiler bitti!

  Ciddiyim kitabın kurgusu sadece bu. Anlattım çünkü ilk kitabı okuyan birinin ikinci kitabı satın almak isteyeceğini sanmıyorum.  
  Yine de ilk kitabın bir tık üstündeydi. Leonardo'nun aşçılık marifetlerini daha çok görüyoruz ve Elena'nın ailesi-arkadaşları ile olan ilişkileri de sayfalar arasında kendine yer buluyor. Üstelik Leonardo'nun geçmişine ait sırlar da yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor. Yeni çevirmenin katkısı da kendini belli ediyor. Zira ilk kitabı okuyanlar çevirmenin nasıl çevirdiğini bilirler :(

"Seni hissediyorum,Elena..." diyor. Beni bileklerimden tutup kollarının arasına saklayarak biraz ileriye , yolun bittiği ormanlık alana götürüyor. "Şimdi benim olmalısın."
  Karakterlerin sürekli birlikte olmaları beni sinir eden etmenlerden biri. Tamam , erotik kitap. Elbette +18 sahneler olacak ancak her 2 sayfada bir olmaz ki! Tavşanlar misali her buluşmada yatağa gidiyorlar. Bari arada azıcık bir kıskançlık krizi , güzel sözler , sürprizler falan olsaydı. Kurgu yattı-kalktı-bitti üçgeni arasında eriyip gidiyor. İlk kitapta olan Leonardo'nun çekiciliği ise bu kitapta uçup gitmiş resmen. 


Puanım : 2/5 

6 yorum:

  1. "Kendisini terk etmesi üzerine 3 ay gibi bir zaman kendine gelememiş, ağlamış,sosyal hayattan kopmuş bir Elena çıkıyor karşımıza" bu cümle ile zaten kitaptan uzaklaşmış bulundum :D Güçlü kadınlar istiyoruz biz! Tamam herkes ayrıldığı için üzülür ama bu kadar da olmaması lazım. İlk kitabı okumadım ben bundan sonra da okur muyum bilmiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır , kötü kitap olur anlarım da İtalya'da ve Avrupa'da bu kadar övgü toplamış bir kitabın kötü olması canımı sıkıyor. Hadi kadın terk edildi diye 3 ay krize girsin neyse ama neden ilk görüşte seni terk eden biriyle birlikte olursun , o nasıl bir midesizlik anlayamadım :) Kitaplardan güçlü kadın karakterlerin git gide azalması üzüyor beni ya :( Böyle Elena gibilerine düşmezsek iyi :D

      Sil
  2. İlk kitabı beğenmemiştim. Çevirisi berbattı. Yayınevi ikinci kitapta çeviri işini halletmediyse bir şey demiyorum. Bu yorumundan sonra kitabı okuma isteğim kaçtı. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevi çevirmeni değiştirdi ve çeviri ilk kitaptan daha iyi ama kitap yinede kötü :D Yazarın anlatımından ve kitabın eksik kurgusundan kaynaklandığını düşünüyorum artık :)

      Sil
  3. Yorumu kahkahalarla okudum. :D Eline sağlık ama okurken baya sinir harbi yaşamışsın belli ki. Kitaplarda ezik karakterlerden ve özellikle de kararsız ve herkesi kullanan kızlardan nefret ederim. Saflık başka bu başka. Kitaptan uzaklaşarak kaçacağım o yüzden görürsem. :D Zaten ilk kez duyuyorum.. Kapağı da felaket değil mi ayrıca? İnsanı okumaktan soğutur. Bu arada, bana da beklerim. ortaboypopcorn.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı beğendim ben aslında :) Kitap hakkında hoşuma giden tek şey diyebilirim :D Yayınevini de severim , böyle kaliteli ve ucuz kitapları var ama kitap seçimleri yanlış ya. İtalyan edebiyatında çok daha güzel eserler var. Böyle kitaplar okumaktan soğutur insanı :D

      Sil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI