MAKK 8. Blog Tur : Kitabı Sevmek İçin 5 Neden


Turun 5. gününden herkese merhaba! Bu yayında Tesadüfler kitabını sevmemin 5 nedenini yazacağım. Aslında 5 nedenden daha fazla bulabilirdim ama bu tarz tur yazıları genelde 5 nedenden oluşuyor. Ben de geleneği bozmak istemedim. 


1- Kitabın Kurgusu : 
    Kitabı akıcı , okunabilir kılan en önemli öge. Özellikle de bahsi geçen kitap fantastikse. Kahramanların özel güçlerinin olması ve bunları bir kitap sayesinde öğrenmeleri , o kitabın kahramanlarımıza yardım etmesi kitabın esas kurgusunu oluşturuyor. 
   Benim kitapta en sevdiğim kısım ise kahramanlarımıza yardım eden kitabın hikayesi idi. Yazarlar mantık hatası oluşturmadan kitabın hikayesini birkaç sayfada özetlemişler.

2-Ana Karakterlerin Arasındaki İlişki : 
   Sürekli şikayet eden , havadan nem kapan karakterlerden nefret ederim.Karakterlerin lise çağında olduklarını öğrendiğim zaman Alex ve Christina'nın da böyle kişiler olduğunu düşünmüştüm. Neyse ki karakterlerin hepsi yaşlarına rağmen aklı başında ve olgundular. Okurken sinir olduğum bir karakter yoktu. 

3-Fantastik-Aşk Dengesi : 
   Size bu maddeyi şöyle açıklayayım. Çoğu fantastik kitapta -son zamanlar basılanlar hariç- aşk arka planda kalırdı. Şimdi basılanlar da ise kitabın fantastik yanı arka planda kalıyor. Sanki fantastik değilde romance okuyormuşum hissi veriyor.
   Tesadüfler'de çift olan karakterlerin çoğu zaten fantastik dünyanın içinde oldukları için böyle bir sorun yoktu.Kitabın başlarında aşk arka planda gibi dursa da yazarlar sonlara doğru karakterler arasındaki romantik ilişkilere de yer verdiler.


4-Kitabın Sonu : Kitabın tahmin edilebilir bir sonu olduğunu düşünürken ters köşe oldum. Tam her şey iyi giderken kötü bir şey olur da şaşırıp kalırsınız ya...O sonu kabul edemezseniz.Neyse en iyisi okuyup ne demek istediğimi anlayın :)


5- Yan Karakterler : Tesadüfler de kitabın yan karakterlerini de ana karakterler kadar seviyorsunuz. Normalde kötü de olsa iyi de olsa yan karakterler hep geride kalırdı ve onlara karşı bir duygu besleyemeden kitap biterdi. Ama burada yan karakterler -özellikle babaanne- öyle tatlıydı ki bir kitap da onun gençliğini anlatmak için yazılsın dedim. 


Turlarımızı daha yakından incelemek için facebook sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI