YORUM : Çöküş ve Yükseliş - Leigh Bardugo

  Hepimiz ölürüz ama herkes bir amaç uğruna ölmez. Güneşin Elçisi Alina, Karanlıklar Efendisi'yle yaptığı son savaştan mağlubiyetle ayrıldıktan sonra yeraltındaki tünellere, Beyaz Katedral'e sığınır. Oldukça zayıf düşmüştür ve güneş ışığı olmadığı için gücünü de çağıramamaktadır.Tek çare, eski haline kavuşana kadar Apparat'ın dediklerini yapmaktır. Malyen ve Grishaların gizli bir planla Apparat'ı kontrol altına alması,Güneşin Elçisi adına mücadeleyi daha da zora sokar. Alina'nın şimdi, Karanlıklar Efendisi'ni alt etmesi için gereken tek gücün anahtarı olan ateşkuşunu bulması gerekmektedir. Peki onu bulup üç büyüteci bir araya getirdiğinde, Karanlıklar Efendisi'yle yüzleşerek Karanlıklar Diyarı'nı yok edecek kadar kuvvetli olabilecek midir?
Orijinal Adı :  Ruin and Rising
Goodreads Puanı : 4.19 (43,753 oylama)
Seri Sıralaması : Grisha Serisi #3
Sayfa Sayısı : 432 sayfa
Yayınevi : Martı Yayınları 
Etiket Fiyatı : 19 tl 
***
Yorum serinin ilk iki kitabını okumayanlar için spoiler içerir!
   Alina Starkov , Karanlıklar Efendisi ile yaptığı son savaştan sağ çıkmıştır ancak ordusu büyük kayıp vermiştir. Apparat onlara yardım eli uzatır. Güneşin Elçisi Alina ve askerlerini yer altındaki katedraline davet eder. Ancak güneş ışığının ulaşamadığı bu yerde Alina günden güne zayıflar. Sanki ona inanan insanları o değil , Apparat yönetmektedir. Malen ve diğerlerinden ayrı tutulan Alina çaresizliğe düşer.
   Bu nedenle Apparat'tan kaçma yollarını arar. Kaçmayı başardığında ise Ravka hiçte beklediği gibi değildir. Karanlıklar Efendisi Batı Ravka'yı kontrol etmek için Karanlıklar Diyarı'nı genişletmek ister. Nikolai'den haber yoktur. Bu durumda Karanlıklar Efendisi'ni durdurmak Alina'ya düşer. Bunun için de Ateşkuşu'nu bulmak zorundadır...
   Bir zamanlar yemekhanede karşılıklı yemek yediğim kızın şimdilerde Tanrısal güçlerim olduğunu düşünmesi tuhaf geliyordu.
   Kitap müthişti! Yazarın seri sonunu güzel yazamayacağından endişelenmiştim ama boşunaymış. Çünkü tam istediğim gibi bitti. Kafamdaki tüm sorular cevap buldu ve Ateşkuşu bölümü beni şaşırttı. Sadece Karanlıklar Efendisi hakkında bir şeye üzüldüm ama spoiler olmaması için söylemeyeceğim. Siz okuduğunuz zaman ne demek istediğimi anlayacaksınız zaten. Keşke Karanlıklar Efendisi'nin hikayesi öyle bitmeseydi dedim.
   Kitabın başlarında sinir oldum diyebilirim. Alina çok zayıftı , güçsüzdü. Apparat'a karşı koyan kimse yoktu. Keşke kitabın sonunda Apparat'ı öldürseydi dedim o derece sinir oldum o karaktere. 
  Seriye genel bir bakış atacak olursak; Grisha serisi herkese önerebileceğim bir seri oldu benim için. Kurgusu özgündü ve karakterler de istikrarlıydı. Serinin ikinci kitabı Kuşatma ve Fırtına diğerlerine göre daha yavaş ilerledi ama onu geçiş kitabı olarak düşünürsek mazur görebiliriz sanırım. Seriyi fantastik severler bir an önce edinsin :)


Puanım : 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI