Kitap Alışverişi : Sahaflar Çarşısı,Akmar,Tüyap ve Daha Fazlası.


    Herkese merhaba! Uzun uzun zamandır bu yayını tamamlamak istiyorum ama hep erteledim. Erteledikçe de görülen mekanlar arttı ve yazı uzadı gitti. 
   Bu yazıda gezdiğim yerleri iyi-kötü yanları ile anlatmaya çalıştım. Umarım sizin için faydalı olur :)


Sahaflar Çarşısı : Kitap almak için uğranılacak en son yer sanırım. Adına aldanıp sahaf zannediyorsunuz ama hepsi birinci el.Toplamda 10 mekan var ve birçoğu roman yanında üniversite için ders kitabı satıyor.Bir hata yapıp 2 kitap aldım : Ölüme Fısıldayan Adam ve Tehlikeli Yalanlar. Satıcı sadece 2,5 tl indirim yaptı ve 2 kitaba 50 tl verdim. Bunun yerine herhangi bir kitap sitesinden kargo ödeyerek kitap almak çok daha mantıklı. 
  Ölüme Fısıldayan Adam'ı kız kardeşim için aldım ama büyük ihtimalle okuyup yorumunu bloga gireceğim. 
Sahaflar Çarşısı  
  Sahaflar için gidilecek en güzel yer Akmar(Kadıköy). Orada da üniversite kitapları bulabilirsiniz. Ona ek olarak 2. el kitap satan yerler mevcut. Koridor boyunca ilerlediğiniz de en sonda 3 liralık kitapların olduğu kocaman bir stand mevcut. Stand üzerindeki kitapların hiçbiri benim ilgimi çekmedi ama belki sizin hoşunuza gidecek kitaplar vardır. Genel olarak eski basım deneme kitapları vardı. O standdan Petekgözlü Adam kitabını aldım. 

Üsküdar Sahaf Festivali : Her sene düzenli olarak gideceğim bir festival. Müthiş güzel kitaplar var! İstanbul'un her yerinden sahaflar katılıyor. Ben Esra Nazenin , Kübra ve Pınar ile gitmiştim. Birlikte çok güzel indirim yaptırdık satıcılara. 
  Yaklaşık 50 sahaf vardı. Aradığınız kitabı bulmama ihtimaliniz yoktu. Tam orta mekanda basımı durmuş kalmış , değerli kitapların açık artırması yapılıyordu. Festivalde kitapların dışında bardak atlığı , kartpostal , plaklar da satılıyordu. 

  Sahaflarda bulunan çoğu kitap 2. el gibi değildi. Gayet temiz , düzenli tutanlar olmuş. Zaten aşırı dağılmış kitaplar 5 liradan fazlaya satılmıyordu. 
  Sahaftan Ürperti , Lordum , Kurt ve Kumru , Kış Güneşi , Tutku Çemberi ve Reflected In You'yu aldım. Ürperti 7 , geri kalanlar 5 liraydı. Reflected In You hariç diğerleri ilk el gibiydi. Sadece Reflected In You birazcık hırpalanmıştı.  Lordum'u alırken ise şok oldum. Kitap matbaadan yeni çıkmış gibiydi. Sahafa veren kişi hiç açıp okumamış sanırım. 
   Ve maalesef ben bu sahafın adını unuttum. Keşke dikkat etseydim , keşke kartını alsaydım dedim ama nafile. O an kitapları görünce heyecana kapıldım ve her şeyi unuttum. Sahafın rafının resmini bile çekmemişim. Zaten kendimi frenlemesem tüm rafı alacaktım. Çünkü son çıkmış kitaplardan tutun KMM'nin Ateş serisi bile vardı ve hepsi 5 liraydı! 

D&R : Kırık Dökük kitabını Forum İstanbul'daki mağazasından aldım. 2 kitap 20 lira kampanyası vardı. Bir kitap ben bir kitap arkadaşım aldı.Bu sayede Kırık Dökük 10 lira gibi bir fiyata geldi. Kitap hakkında herhangi bir fikrim olmadan aldım. Sadece kapağı hoşuma gitmişti umarım beni hayal kırıklığına uğratmaz. 
   Daha sonra Marmara Forum'daki mağazasına da girdim ama orada kampanya yoktu ve görevliler pek ilgili değildi. Marmara Forum'daki mağazası daha büyük olmasına rağmen oradan hiçbir şey almadan ayrıldım. 
Forum İstanbul'daki D&R
TÜYAP : Ben bu yıl ilk kez Tüyap'a katıldım. Daha önce CNR Kitap Fuarına gitmiştim iki kez ama Tüyap'ın yanında orası devede kulak. Tüyap hem çok kalabalık hem de çok çeşitli.Gez gez bitmiyor. Zaten gidişi ayrı bir dert. 1,5 saatte gittik Aksaray'dan. Giderken yoruluyorsunuz , gezerken yoruluyorsunuz ve artık geri dönmeye takatiniz kalmıyor. Aldığınız kitapları taşıması işkenceye dönüyor bir süre sonra. 
   Bu yüzden kendimi aşarak bu yıl fuardan sadece 2 kitap aldım. Martı Yayınları'ndan Zevk ve Acı , NTV'den Paranoya. Bir de Ephesus Yayınları'ndan bookstagram kupası. Paranoya 9 , kupa 10 lira idi. Zevk ve Acı'nın -yanlış hatırlamıyorsam- 5 lira civarında olması lazım. 
   Aslında o kadar saat gezdik ama kendimi hep frenledim. Çünkü büyük yayınevlerinin fuara %25 indirim gibi komik bir rakamla katılıyor olması sinirimi bozuyor. Standlarına uğrasam bile almak istemiyorum çünkü aynı fiyata internetten de şipariş verebilirim. Üstelik 1,5 saatlik yolu çekmeden. Bu tarz yayınların kitaplarını hep 2. el alacağım. Çünkü onlar okuru düşünmüyorsa ben de onlara destek vermek istemiyorum. *burada blogger tüm siniri boşaltıyor*
   Tüyap'ta Martı , Nemesis , Parodi , Ephesus , On8 , Aspendos gibi yayınların standını ziyaret edebilirsiniz. Gerçekten güzel indirim yapıyorlar. (Unuttuğum yayınevleri için şimdiden özür dilerim)
DEX'in standı göz alıcıydı
Bize çikolata ikram eden Ephesus çalışanına teşekkürler!
Son olarak aldığım kitaplara bir göz atalım ve bu uzun yayını burada bitirelim.
Reflected In You

3 yorum:

  1. Bu sahaflar,diğer tüm sektörlerde rastlayacağımız gibi eski samimiyetinden uzak -eski hali derken yaşça büyüklerden duyduklarımdan yola çıkıyorum-,ticari kaygı güden yerler haline gelmiş. İnternette toplanma sitelerini biliyorsunuzdur belki,şimdi reklamını yapmayacağım,sıfırı yirmi beş lira olan kitaba elli lira isteyenlerle dolu. Baskısı olmayanlarda fazla para talebini anlıyorum ama bu durumu açıklayabilecek pek bir şey yok. Onun yerine online siteler tercih edilmeli. Sahaflar bitmesin,sahaflara şu olmasın,bu olmasın olaylarına kapılıp duygusal hareket eden tek kişi dahi sahafların hak etmediği bir lütuftur!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Online siteler en iyisi gerçekten de. Kitap fuarlarından bile daha uygun. Sahaflar eski değerlerini kendilerini kaybettiler veya bir şekilde sistemin içinde değişime uğradılar bilmiyorum ama orta halli birinin hele de öğrencilerin uzak durması gereken mekanlar haline gelmişler. Kıyıda köşede kalan tek tük sahaflardan umudum var yine de :)

      Sil
  2. Büyük adam Dr Ajayi'nin ataları tarafından nasıl manevi güçle kutsandığını dünyayla paylaşmak istiyorum. 2 yıldır benden ayrılan kocamla evliliğimi yeniden birleştirmeme yardım etti, onu geri kazanmaya çalışıyordum ve neredeyse pes ediyordum ama Dr Ajayi beni yeniden gülümsetmeyi başardı. Dr Ajayi gerçek bir büyü uygulayıcısıdır; ayrıca Dr Ajayi'nin yardımıyla Eski sevgilinizi geri alabilir ve sonsuza kadar mutlu bir hayat yaşayabilirsiniz. İletişim E-postası: drajayi1990@gmail.com veya Whatsapp: +2347084887094

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI