YORUM : Füzyon - Julianna Baggott

"Talebimizi reddederseniz, rehineleri öldüreceğiz..."
Kıyamet günü gelip de İnfilaklar yaşandığında, Kubbe'dekiler güvendeydi. Hayatta kalan dışarıdaki perişanlar, külün ve dumanın ortasında yaşam savaşı verirken, Pürler sırça köşklerinde yara almadan hayatlarına devam etmişti.
Şimdiyse Pürlerin önderi Willux oğlunu geri almak adına hayatta kalanlara karşı korkunç bir saldırı düzenliyor. Ona karşı mücadele etmek için küçük bir grup biraraya geliyor: savaşçı Lyda, devrimci Bradwell, muhafız El Capitan ve gizemli geçmişi peşini bir türlü bırakmayan Pressia, Evveliyat'a dair bir dizi şifreli ipucunu çözüp hayatta kalanları kurtarmaya çalışıyor.
Füzyon, geleceklerini kurtarmak ve dünyanın kaderini değiştirmek için mücadele eden insanların nefes kesen hikayesi.
Grotesk bir anarşinin hüküm sürdüğü bir dünyayı anlatan post-apokaliptik seri, Pür'den sonra, Füzyon ile okurunu bambaşka korkularla yüzleştiriyor.
Orijinal Adı : Fuse
Seri Sıralaması : Pür (Pure) Serisi #2
Goodreads Puanı : 4.05 (7,037 oylama)
Sayfa Sayısı : 467 sayfa
Yayınevi :DEX
Etiket Fiyatı : 25 tl
Serinin ilk kitabının yorumu için tıklayın.
***
Yorum serinin ilk kitabını okumayanlar için SPOİLER içerir!

   Partridge babasının gerçek yüzünü görüp Kubbe'den kaçmıştır. Kız kardeşi Pressia'nın varlığını öğrenmek ise bardağı taşıran son damla olur. Babası tüm dünyayı bir kül yığınına dönüştüren adamdır ve Partridge onu durdurmak zorundadır. Bu yolculukta kız kardeşi Pressia , isyanı yöneten Bradwell, eski bir asker olan El Capitan ve sevdiği kız Lyda eşlik eder. 
   Partridge'nin görevi Kubbe'ye geri dönüp babasını zehirlemektir. Bu sırada Pressia , Bradwell ve El Capitan insanlığın yaşlanmasını önleyecek hücre geliştirici formülü aramaya çıkarlar. Lyda ise kimsenin beklemediği bir değişim geçirecektir. 
Kuşlar sırtına füzyonlanmış Bradwell
   Öncelikle kitabın konusundan başlayayım. Yukarıya kısaca özet yazmaya çalıştım ama kurgu o kadar karışık ki açıklayarak yazmak imkansız. Birbirine geçen ilişkiler ve sırlarla dolu bir olay örgüsü. Ben kitabı 2 ayda okudum. Maalesef sosyal yaşantım yüzünden kitap aksadı ve 2 ay elimde süründü. Kurgu da çok karmaşık olduğu için okumaya karar verdiğim her an karakterleri unuttuğumu fark ettim. Olaylar bile aklımda yer etmiyordu. Olayları unuttukça da kitap uzadı. En son bitireyim dedim ve 2 günde kalan sayfaları okudum. Size tavsiyem boş bir zamanınızda seriye başlamanız. Pür bu kadar karmaşık değildi ama Füzyon bayağı detaylı. Seriyi aksatmayarak okuyun çünkü öbür türlü tüm atmosferi yok oluyor. 
  Karakterlere dönecek olursak ; Partridge'ın birkaç yerde sinir olduğum hareketi oldu. Kendine güven sorunu var.Kitapta en sevmediğim karakterdir kendisi. Kitapta en sevdiğim karakter ise El Capitan. Onun sert duruşu hoşuma gidiyor. Böyle cehennem gibi bir dünyada hayatta kalmak için de sert olmak gerekiyor zaten. Pressia , Bradwell ve Lyda orta düzeyde karakter benim için. Pür'ü okurken Lyda'ya sinir olduğum birkaç kısım vardı ama neyse ki Füzyon'da yazar daha akıllı bir karakter oluşturmuş. 
   Yazar kitaba romantizm katmaya çalışmış ama başarılı olamamış. Karakterlerin aşk konusunda duyguları çok yüzeysel. "Ne ara aşık oldu bu" diye soruyorsunuz kendinize. Aşıklar arasındaki diyaloglar çok yapay. Distopik kitaplarda aşk ilişkisine yer verilmeyecekse hiç olmaması gerektiğini düşünüyorum ben. Çünkü o diyalogları okurken insan göz devirmeden duramıyor. 
   Onun dışında , kitabın son 50 sayfası çok hareketli ve akıcıydı ama ondan önceki sayfalar geçmek bilmedi. Sürekli aynı şeyleri yaptılar. Başları belaya girdi-biri kurtardı-yola devam ettiler. Bu döngü birkaç kere tekrar edince de insan sıkılıyor tabi. Ama son 50 sayfası için o sayfalara katlanılır diye düşünüyorum. Çünkü kitabın sonu heyecanlı ve akıcıydı. 
  
  Kısacası ; distopya sevenlerin okuyabileceği bir kitap. Gerek romantik gerek aksiyon sahneleri olsun genç yetişkinlere hitap ediyor. Çok etkileyici bir romantizm beklemeyin kitaptan. Kitabın ortaları sizi sıkabilir ama sonu için değer diye düşünüyorum. Beklentilerinizi yüksek tutmazsanız seversiniz. 

  
Puanım : 3/5

1 yorum:

  1. güzel bir blogunuz var takibe aldım
    okurizlergezer.blogspot.com beklerim

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI