YORUM : Lordum - Freya Mclowell

Savaş meydanlarındaki zaferleriyle tanınan, güçlü bir İskoç savaşçı…
Eider McDuck, çıktığı son görevde, ummadığı bir şekilde oyuna getirildi. Kardeşini kurtarmak için, düşmanıyla el sıkıştı ve bir yabancıyla evlendi. Evlendiği kadın dünyanın en güzel, en ateşli ve en ürkütücü kızılı olsa da, ondan etkilenmemek zorundaydı.

İngiltere'nin gülü olarak tanınan, tehlikeli, güzel bir İngiliz savaşçı…
Leydi Rose Crowfeld, kralın emriyle büyük bir göreve çıktığını sanırken, aslında büyük bir tuzağın içine düşmüştü. Kazandığı başarının sonucunda ödül beklerken, kendisini düşmanıyla evlenirken buldu. Evlendiği adam dünyanın en yakışıklı, en güçlü ve en dayanılmaz erkeği olsa da, ona karşı bir şey hissetmemek için elinden geleni yapacaktı.

Ve ikisi de istedikleri hiçbir şeyi yapamadı…
Aşk, beklenmedik bir ateşti onlar için. Yanmak istememiş ama yine de ateşe doğru yürümüşlerdi. Ne intikam düşüncesi onları durdurdu, ne de krallarının verdiği emirler… Fakat en yakınları tarafından ihanete uğradıklarında, mutlu olmak onlar için bir hayale dönüşmüştü. Girdikleri savaştan yara almadan çıkabilecekler miydi? Yolları tamamen ayrılacak mıydı? Yoksa affedip, güvenmeyi öğrenebilecekler miydi?
Orijinal Adı : Lordum
Seri Sıralaması : Herhangi bir seriye ait değil. 
Goodreads Puanı : 3,36 (44 oylama)
Sayfa Sayısı : 470 sayfa
Yayınevi : Ephesus Yayınları
Etiket Fiyatı : 25 tl
***
  Rose ve diğer 3 kardeşi İngiltere'nin en güçlü savaşçılarıdır. Babalarının intikamını almak için evlenmemeye yemin etmiş , tamamen savaşa odaklı bu kardeşlerin en büyüğü Rose , bir gün İngiltere Kralı'nın tuzağına düşer. Kral ondan İskoçların en güçlü savaşçısı Eider ile evlenmesini ve onun için casusluk yapmasını ister. 
  Rose bu evliliğe karşı çıksa da kardeşlerini korumasının tek yolu budur. Ayrıca babalarının katilini bulması gerekmektedir. Bu yüzden hiç tanımadığı bu adamla evlenmeyi kabul eder. 
  Lordum uzun zaman sonra okuduğum bir tarihi aşk romanı. Uzun zamandır tarihi aşk romanlarından uzak kalmıştım ve arayı kapattığım için memnunum. Ne yazık ki aynısını kitap için söyleyemeyeceğim.
  Kitap aşırı hızlı başladı. Ne olduğu bile anlamadan Rose evlendi. İlk 50 sayfa böyle hızlı geçince kitaba adapte olmam zaman aldı. Kitaptaki bazı olaylar ise o kadar yavaş anlatılmış ki hadi artık bitsin diye bekledim. 
  Kurgu farklıydı ama anlatım yüzünden kurgu arka planda kalıyor. Anlatım ya çok yavaş ya çok hızlı. Örnek vermek gerekirse Rose ve Eider'ın diyalogları çok uzamıştı. Aynı konuları tekrar tekrar konuşuyorlar ve bir sonuca varamıyorlar. Sürekli kavga ediyorlar ve birbirlerine saldırıyorlar. 
  Böyle birkaç mantık hatası daha mevcut. Rose İngiltere'nin Gülü olarak bilinen asi bir savaşçı olmasına rağmen Eider karşısında çok naif. Aşırı duygusal. Yani 5 aylık hamileyken kendisinden güçlü erkekler ile savaşabilen bir kadın , bir erkeğin sözü ile üzülmemeli bence. Rose'un daha güçlü bir karakter olmasını isterdim. 
  Kitaptaki bu tip sorunlar yüzünden okurken sıkıldım. Hiçbir kitabı yarım bırakmak istemediğim için kendimi zorlayarak okudum ve bitirdim. Sonu 20-25 sayfa güzeldi. Tüm sorunlar çözüme kavuştu ve yüzümde bir gülümseme ile bitirdim.
  
  Kısacası ; beni tatmin etmeyen bir kitaptı. Çok büyük beklentilerle başlamadım aslında ama yine de beğenemedim. Eğer yukarıda yazdıklarım sizin için sorun değilse bir şans verebilirsiniz. 


Puanım :  2/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI