YORUM : Tersyüz - Amy Harmon


Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young'a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar… Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin'i...
Orijinal Adı : Making Faces
Seri Sıralaması : Herhangi bir seriye ait değil.
Goodreads Puanı : 4.37 (37,940 oylama)
Sayfa Sayısı : 376 sayfa
Yayınevi : Yabancı Yayınları
Etiket Fiyatı : 20 tl 
***
  Ambrose okulun popüler çocuğudur. Yaşıtlarından daha uzun ve kaslı olduğu için okulda dikkatleri üzerine toplamaktadır. Üstelik kızlardan uzak durması da onu ilgi çekici biri haline getirmektedir. 
   Rita okulun en güzel kızlarından biridir ancak Ambrose'un ilgisini çekebilmek için bundan daha fazlasına ihtiyacı vardır. Bu yüzden en yakın arkadaşı Fern'den bir aşk mektubu yazmasını ister. Fern bu teklifi kabul eder çünkü o da Ambrose'a abayı yakmıştır. Mektuplaşma Ambrose, Rita'nın mektuplardaki kız olmadığını anlayana kadar sürer.  
  Lisenin bitişi ile Ambrose inanılmaz bir karar verir : orduya yazılacaktır. Üstelik lise arkadaşlarından birkaçını da ikna eder. 5 arkadaş Irak'a savaşmaya giderler. Ancak gençlerin bu kararları hiç de bekledikleri gibi sonlanmaz. Aylar sonra kasabaya içlerinden sadece biri geri dönebilir. 
  Hepinizin kurgudan da anlayacağı üzere kitabımız modern çağın Güzel ve Çirkin'i. Ambrose ve Fern arasındaki ilişki iki yıl içinde tersine dönüyor ve Fern gitgide güzelleşiyor. 
  Öncelikle şunu söylemek istiyorum kitabın ilk 150 sayfası boşu boşuna uzatılmış. Yazar karakterleri tanımamız için lise anılarını uzun uzun anlatıyor ama şöyle bir sorun var. Geriye kalan sayfalar Ambrose'un Irak savaşından sonraki duygularını yansıtmak için yetersiz. Keşke yazar 500 sayfa yazsaydı da Ambrose ve Fern arasındaki ilişkiyi okuyucuya yansıtabilseydi. 
  Kitabın ilk 150 sayfasını Ambrose'un askere gitmesini bekleyerek okudum. Sıkıldım ama sayfa atlamaya da kıyamadım. Sonra Ambrose askere gitti. Birkaç sayfa da askerlik anılarını okuduk. Ardından bomba patladı. Ambrose'un 4 arkadaşı öldü ve kendisi de yüzünden yaralandı. Sonraki sayfalarda Ambrose'un acısını hissedemedim. Bana kalırsa hayatına çok kolay adapte oldu. Yazarın çoğu şeyi üstünkörü geçtiğini düşünüyorum. Fern ve Ambrose ilişkisinde daha derine inilebilirdi.
   Kitapta beğendiğim şeylerden biri ise diyaloglardı. Gerçekten çok komik ve romantik diyaloglar vardı. Diyaloglar sayesinde kitap kısa sürede bitti. 
   Genel olarak kitabın kurgusunu beğendim. Basit bir kurgu gibi görünse de kitapta birçok başka olay daha oluyor ve kurgu karmaşık hale geliyor.
   Özetlemek gerekirse karakterleri , kurguyu sevdim ama yazarın yazım tarzını geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Okuyucuya daha fazla duygu aktarabilmeli. 

   Anlatıma pek takmam benim için kurgu önemli derseniz Tersyüz'e bir şans vermenizi öneririm ama bana yoğun duygular hissettiren bir kitap lazım derseniz başka bir kitaba bakmanız lazım. 

Puanım : 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI