YORUM : Tehlikeli Temas - Abbi Glines

     Blaire Wynn'in en son istediği şey babasının yeni ailesinin yaşadığı Florida'daki Rosemary Sahili'ne taşınmaktır. Ancak seçim şansı yoktur. Bir hastalık yüzünden ölen annesi, ardında yüklü borçlar bıraktığı için Blaire'in Alabama'daki çiftliği elinde tutması mümkün değildir.
     Koltuğunun altındaki tabancayla kamyonetini zengin sahil kasabasına çeken Blaire buraya asla uyum sağlayamayacağını bilmektedir. Babasının Paris'e gittiğini ve onu yeni üvey kardeşi Rush Finlay'le yalnız bıraktığını öğrenince daha büyük bir hayal kırıklığı yaşar. İnsanları hor gören, hiçbir şeyden pişmanlık duymayan, adı çıkmış bir rock yıldızının oğlu olan Rush yakışıklı olduğu kadar şımarıktır da… Ve Blaire'i gördüğü anda genç kızın kanına girer.
       Yaz ayları ilerledikçe genç kadın, Rush'ın asla tahmin etmediği yanlarını görecek ve birbirlerine karşı hisleri görmezden gelemeyecekleri kadar güçlenecektir. Ancak Rush, Blaire'in tüm dünyasını yıkacak bir sır bilmektedir. Blaire genç adamın tehlikeli temasına kendini kaptırmadan önce bu gizemi ortaya çıkarabilecek midir?

Orijinal Adı : Fallen Too Far
Goodreads Puanı : 4.25 (118,104 oylama)
Seri Sıralaması : Rosemary Sahili (Rosemary Beach) Serisi #1
Sayfa Sayısı : 256 sayfa
Yayınevi : Pegasus Yayınları 
Etiket Fiyatı : 22,50 tl 


***
  Blaire , annesini ve ikiz kız kardeşini kaybetmiş , 19 yaşında bir genç kızdır. Parası suyunu çekince hayattaki tek akrabası olan babasının yanına taşınmaya karar verir. Babası ona bir adres verir ve bir süre burada kendisi ve yeni ailesi ile kalmasını teklif eder. 
   Blaire , babasının geçmişte yaptıklarını sineye çeker ve Alabama'dan Flo Rida'ya gelir. Ne yazık ki yazlık evde kendisini ufak bir sürpriz beklemektedir. 
    Rush Finlay , vücudunun her yerini kaplayan dövmeleri ve sert bakışları ile Blaire'i karşılar. Kendisinin yeni üvey kardeşinden haberi yoktur. Blaire'e karşı acımasız davranır ancak kısa bir süre sonra ikisi de aralarındaki çekimi inkar edemezler. 
    Peki Rush'ın geçmişindeki sırlar ortaya çıktığında Blaire nasıl bir yol izleyecektir ?


  Kitap , hakkında pek bir şey düşünemiyorum. Çok büyük umutlarla başlamıştım , herkes beğendiğini söylemişti ama sonunda 'eh,işte' diyerek bitirdim. Bir kere kurgu bayağı basitti , sonu da tahmin ettiğim gibi çıktı. Yani , "erkek kıza kötü davranır-kızın hayatına başka bir erkek girer-erkek kıskanır ve aşık olduğunu anlar" tipinde bir kurguydu. Klasik bir new adult kitabı diyebilirim. Tabi , kurgusu bu kadar basit değil ama kitabın başlarında böyleydi. 
    Aynı şekilde , kitabın başlarında Rush'dan nefret ettim. Çoğu okuyucunun ölüp ölüp bittiği bir karakterdi ve ben okurken 'Acaba yanlış karakteri mi okuyorum?' diye düşündüm. Rush , kibirli tavırları , sürekli aşağılayan sözleri ve ukala cevapları ile kitabın başına gözümden düştü. Kitabın sonlarına doğru büyük bir değişim geçirse de bir kere sevemedim mi bir daha olmuyor işte :(
    Rush'ın aksine Blaire karakterine bayıldım! Geçmişinde ne yaşarsa yaşasın dimdik ayakta durmayı bilen , küçük düştüğünde bile ağlamadan laf sokabilen biri. Saf , salak kızlardan olmadığı için çok sevindim. Kitabın sonunda verdiği kararı da çok doğru buluyorum.
    Abbi Glines'ın üslubu ortalamaydı. Belki de çeviriden kaynaklanıyor , aslına bakmadığım için bilemiyorum ama cümleler çok basitti. Karakterlerin duygularının yeteri kadar iyi yansıtıldığını düşünmüyorum. 'Blaire üzüldü , Rush kızdı' kadar basit değildi tabi ama bana yeterli gelmedi. İlk sayfalarda bunu bayağı yadırgadığımı hatırlıyorum. 
    Kısaca , kurguyu ve Rush'ı sevmeden kitabı bitirdim. İkinci kitabı okur muyum? Hayır.
    Normalde 2 yıldız verecektim ancak 'ben çok yüksek beklentilerle başladım' diye düşünerek 3 yıldız veriyorum. Beklentinizi yüksek tutmadan okursanız hoşunuza gidebilir. Bir de bu aralar bir 'kötü çocuk' modası var , siz de o modanın müptelası iseniz Rush'ı sevme ihtimaliniz yüksek. 





Puanım : 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI