YORUM : Kış Bahçesi - Kristin Hannah

Meredith ve Nina Whitson birbirine taban tabana zıt karakterlerdeki kız kardeşlerdir. Biri evde kalıp çocuklarına bakmış ve aile işinin başına geçmiş, diğeriyse hayallerinin peşinden gidip dünyayı gezmiş ve ünlü bir foto muhabir olmuştur. Ancak sevgili babaları hastalandığında bu birbirine yabancı iki kadın, kendilerini yine bir arada, şimdi bile kızlarına herhangi bir avuntu vermeyen, aşırı mesafeli anneleri Anya’nın yanında bulacaktır. Anneleriyle aralarındaki tek bağ, onun, çocukluklarında bazı geceler kızlara anlattığı bir Rus masalıdır. Ölüm döşeğindeki babalarınınsa, hayatındaki kadınlardan son bir arzusu vardır. Anya kızlarına bir masal anlatacaktır; yıllar önce başladığı ama hiç bitirmediği o masalı. Hem de bu kez sonuna kadar. Bu masal daha önce duydukları hiçbir şeye benzememektedir; altmış yıldan uzun bir zamanı kapsayan, savaş mağduru Leningrad’da başlayıp günümüz Alaska’sına kadar uzanan, sürükleyici, gizemli bir aşk hikâyesi. Nina’nın gerçeği açığa çıkarma konusundaki saplantısı, onları annelerinin geçmişlerinde, ailelerini tümüyle sarsacak ve tamamen değiştirecek bir sır öğrenecekleri, beklenmedik bir yolculuğa sürükler.

***

  Kristin Hannah çok sevdiğim yazarlardan biri haline geldi. Nasıl oldu da şu ana kadar hiçbir kitabını okumadığıma çok şaşırıyorum. Kış Bahçe'si kendisinin okuduğum ilk kitabı ve bende çok güzel izlenimler bıraktığını söyleyebilirim. Şimdi de Gece Yolu'na başladım ancak onu Kış Bahçesi kadar güzel bulmadım. Umarım sonu beni şaşırtır :)


 ***

  Kış bahçesi sorunlu bir aileyi anlatıyor. Meredith ve Nina annelerinden hiçbir zaman sevgi görememiş , taban tabana zıt iki kız kardeştir. Anneleri hakkında hiçbir şey bilmeden büyümüşlerdir. Babaları ise hayatlarındaki bu üç kadın arasında sevgi oluşturmaya çalışır. Aralarındaki ilişkinin düzeldiği tek zamanlar annelerinin , kızlarına masal anlattığı zamandır. "Adı Vera ve o zavallı bir kız. Bir hiç."  Masal her zaman aynı cümleyle başlar ancak kızlar hiçbir zaman masalın sonunu duymamışlardır. 
   Babalarının ölüm döşeğinde ise son bir arzusu vardır. Masal son bir kez daha anlatılacaktır. Bu kez tamamı. 



Kız kardeşlerden biri olan Meredith kitaptaki en sevdiğim karakterdi. Babalarının işlettiği Kış Bahçesi'ni devralan , sorumluluk sahibi , daima planlarla hareket eden ciddi ve soğuk bir karakter. Annesinin onlara olan sevgisizliği yüzünden çocuklarına iyi bir anne olamama korkusu içinde bir yerlerde gizli. Bu yüzden iyi bir anne olabilmek için çok uğraşıyor ancak bu sefer de kocasına vakit ayıramıyor. Kocası Jeff onu terk ettiği zaman işe gerçek manada bir yıkıma dönüşüyor. İşlerine daha çok odaklanıyor. Peki , yıllardır kendisini sevmesini isteyen annesinin hikayesini öğrendiğinde tüm bunlar önemini koruyacak mı ?  



İkinci kız kardeş Nina ise çok ünlü bir fotoğrafçı. Dünya'nın dört bir yanına savaş,doğal afet,açlık vb. sıkıntıları görüntülemek için gidiyor. Çektiği fotoğraflar ünlü dergilerin kapaklarını süslüyor ve Nina hayallerini yaşıyor. Her ırktan insanların hikayelerini resme aktarıyor , kendi gözleriyle görüyor. Peki , yıllar önce bırakıp gittiği evinin hikayesi ne olacak ?  

  Kitap ilk başlarda yavaş ilerliyor ancak son 200 sayfayı öyle hızlı okudum ki bittiğini anlamadım bile :) Trajedi tarzı kitapları sevenler varsa kesinlikle okumalı! 
  Annelerinin hikayesi ise kitabın en can alıcı kısmı! Okurken ağlamasam bile gözlerim doldu.




VERDİĞİM PUAN : 5/5

8 yorum:

  1. kristin hannahın 2 kitabını okudum çok güzeldi ateşböcegi yolu ve evden çok uzakta tavsiye ederim bu kitabını da okumayı planlıyorum en kısa zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumalısın! Bende en kısa zamanda önerdiğin kitapları okumayı düşünüyorum :)

      Sil
  2. Merhaba Kitap Tiryakisi, bloğunuz ilgimi çekti, bundan böyle takipçinizim. Ben de bloğuma beklerim. Kristin Hannah'ın Kış Bahçesi kitabını okudum ve çok beğendim. Yapılan yorumlardan sonra diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Diğer kitaplarını okursanız yorumlayın :) Yorumlarınızı merakla bekliyorum ^^

      Sil
    2. bana yardım edermisiniz

      Sil
  3. ya kış bahçesi hakkında sorularım var yardım edebilir misiniz

    YanıtlaSil
  4. Kis bahcesi mukemmel bir kitapti herkes okumali. Sabah bitirdim gun bitti hala etkisindeyim..nasil atlatacagim bakalim..yazarin diger kitaplarini da okumaya karar verdim..bu kitap kesinlikle film olmali ama umarim iyi bir yonetmen ve senaristin elinden cikacak bir film olur

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI