YORUM : Kesin ki Seni Seviyorum - Nilgün Şimşek

Tren tünele girmişti. İyice karardı her yer. İs kokusu sardı etrafı. Yavaşça saçlarımdan öptü. Öylece kaldım, havada asılı kalan soruları araladım. Bu karanlık kardan çıkmak istiyordum artık. Işık her şeyi çözer diye düşündüm. Göğsüne başımı yaslayıp, "Sakın bir yerlere gitme, benimle kal!" dedim. İnci bir ömrü, aşkını, düşüncesini ona mektuplarla açan Vural'a adar. Altmışların başlarında genç bir eczacı kadın olarak, ailesine rağmen aşkının peşinden İstanbul'dan Malatya'ya sürüklenen İnci, varoluşu edebiyatta arayan Vural'la çalkantılı bir hayat geçirecektir. Bir gün sormadan edemez, ben kimdim? Kimi sevdim? Peki ya Vural? Kesin ki Seni Seviyorum, okuru Vural Bilgin'in mektuplarının derinliğinde İnci Uslu'nun hatıralarının ışığında Orta Anadolu'da sıkışıp kalmış aydınların hüzünlü ve zorlu aşk hikâyesine sürüklüyor.
Orijinal Adı : Kesin ki Seni Seviyorum 
Seri Sıralaması : Herhangi bir seriye ait değil. 
Goodreads Puanı : 4,20 (10 oylama)
Sayfa Sayısı : 316 sayfa
Yayınevi : Yitik Ülke Yayınları
Etiket Fiyatı : 21 tl 
***
  İnci ve Vural aşağı yukarı benzer bir hayatlara sahiptir. İkisi de ailesinden uzak okumuş , başka şehirlerde yaşamayı öğrenmiş ve aynı bölümü kazanmıştır. Hayata bakış açıları farklı olsa da benzer zevklere sahiptirler. 
    Üniversitenin ilk yılları tanışırlar ama yakınlaşmaları zaman alır. Birbirlerine tanımaya başladıkları andan itibaren ise ayrılamazlar. Başlarından birçok olay geçer. Bu olayların çoğunu birlikte atlatırlar. Bu sırada ayrı da olsalar birlikte de Vural İnci'ye mektup yazar. Mektuplarında İnci'ye olan duygularından ve daha önce söyleyemediklerinden bahseder. Kısaca kitap bu ikilinin hayatına odaklanır. 
Neyi bulamıyorum? Aradığım bir şey var mıydı gerçekten? En çok bunu düşünüyorum. Gücümün büyük kısmını harcadığım konuları şimdi acı ile anıyorum. Geçmiş ve kırık çizgiler. Hüzün yükü. Bıkmamak , usanç duymamak için de bazen dayanmak gerekir.
  Uzun bir aradan sonra herkese merhaba! Bu zamanlarda çok kitap okuyamadığım için yorum da giremiyorum maalesef. Ama güzel bir kitapla dönüş yaptım.
  Kesin ki Seni Seviyorum , Yitik Ülke Yayınlarından okuduğum ikinci kitap. Gayet akıcı , 316 sayfa su gibi akıyor. Yukarıdaki özetten kurguyu sade bulabilirsiniz ama emin olun kurgu kitabın içine girdikçe derinleşiyor. Karakterlerin yaşayışları , düşünceleri içinde kayboluyorsunuz. Kitabın başlarında olay sayısı az olsa da sonlara doğru artıyor.
  Karakterlerden bahsedecek olursak Vural hariç hepsini sevdim ben. Vural'ı sevemedim çünkü benim için fazla karamsar , içine kapanık biriydi.Bazı durumlarda sorumluluklarının farkında değildi. Tek bir odada İnci ile yaşamak istiyordu ve gerçek dünyadan kaçıyordu. İnci ise favori karakterimdi. Her şeye göğüs geren bir kadın kendisi. Ben bazen Vural'a dayanamazken o dayandı. 
  Bir de mektuplar var tabi. Kitapta en sevdiğim şeylerden biri Vural'ın mektuplarıydı. Edebi değeri yüksek satırlardı. Okurken çok keyif aldım diyebilirim. 
  Benim için kitabın tek sorunu zaman akışının değişikliği oldu. Şöyle ki bir sayfada gelecekten söz ederken sonrakinde geçmişe dönüyor yazar. İlk 100 sayfada bocaladım. Çünkü geçmişe döndüğünde okuyucunun bunu anlamasını sağlayan bir şey yoktu. Arada geçmiş ya da günümüz tarzı başlıklar olsa daha iyi olurdu sanırım. Kitabın ortalarına doğru alışıyorsunuz. Ama ilk sayfalarda pür dikkat okumanızı tavsiye ederim. Yoksa "Bu olay ne zaman oldu?" tarzında sorular zihninizi işgal eder. İlk sayfalarda bu sıkıntıyı yaşamazsanız kitap sizin için daha güzel hale gelir. 
   Kitabın sonu da güzeldi.Fazla aksiyon yok ama sonlara doğru tempo yükseliyor. Zaten sonuna, İnci&Vural ikilisinin akıbetini merak ederek geliyorsunuz. Ben son 20 sayfa falan tahmin etmiştim bir kısmını ama bilemediğim , yazarın beni şaşırttığı kısımlarda oldu. 

  Kısacası , farklı ve realist bir aşk kitabı okumak isteyenler , çok olay olmasın ama edebi açıdan beni doyursun , klasik okuyormuşum gibi olsun diyenler için kitap birebir. 

Puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI