YORUM : Ruh Hırsızı - Rachel Vincent

Kaylee ölüleri görmüyor, ama…
Çevresinde ölmek üzere olan biri varsa bunu hissediyor. Ve bu öngörü esnasında kontrol edemediği bir güç, çığlık atmasına neden oluyor. Hem de kulakları sağır edecek bir çığlık.
TÜM KÖTÜLÜKLERE MEYDAN OKUYAN, ENGEL TANIMAZ BİR AŞK!
Kaylee'nin tek isteği okulun en havalı çocuğuyla olmanın keyfini çıkarmaktır ama Nash onun çığlıklarının ardındaki gizemi bildiğinden, sıradan bir ilişki onlar için sadece hayaldir. Okul arkadaşları gizemli bir şekilde ölmeye başladığındaysa, sıradaki kurbanın kim olduğunu sadece Kaylee bilecektir.
Ancak onları kurtarması imkânsız gibi görünmektedir çünkü bir ruhu kurtarmanın bedeli, bir diğerini kaybetmektir...
Orijinal Adı : My Soul to Take
Seri Sıralaması : Ruh Çığlığı (Soul Screamers ) #1
Goodreads Puanı : 3.89 (37,352 oylama)
Sayfa Sayısı : 312 sayfa
Yayınevi : Pegasus Yayınları
Etiket Fiyatı : 28,50
***
  Kaylee , tek bir özelliği hariç sıradan bir lise öğrencisidir. Onu yaşıtlarından ayıran özelliği ise biri ölmeden önce çığlık atma isteği ile dolmasıdır. Bu durumu yanlarında yaşadığı amcası ve yengesine de söylemiştir ama sonuç psikiyatri servisinde bitmiştir. En yakın arkadaşı Emma hariç kimse ona inanmaz o da sırrını saklar. 
   Zaten ölen birinin yakınında olmak o kadar sık bir olay da değildir. Ancak okulun popüler çocuklarından biri olan Nash , Kaylee ile konuşmaya çalıştığında güçlü bir atak gelir. Kaylee buna engel olamaz ve sırrını Nash ile de paylaşır. 
   Bundan sonra ise olaylar akıl almaz bir yönde ilerler. Çünkü her gün Kaylee'nin çevresindeki kızlardan biri nedensizce ölmektedir. Bunu araştırmak ise Kaylee'ye düşmektedir.
  Herkese merhaba! Kitabın kısa bir özetini çıkarmaya çalıştıktan sonra yorumuma geçebilirim. Ancak ondan önce size seri hakkında kısa bir bilgi vermek istiyorum. Seride -yan kitaplarını saymazsak- 7 adet kitap bulunuyor. Daha da devam edecek. Ülkemizde ise serinin ilk 3 kitabı çıktı. Pegasus Yayınları serilerini yarım bırakmaz genelde ama Ruh Çığlığı serisinin akıbeti ne olacak bilmiyorum. Şuan ufukta 4. kitap gözükmüyor. 

  Kitabın yorumuna gelecek olursak , Ruh Hırsızı başlarda beni sıkan ama ortalara doğru temposunu yükselten ve finali ile de heyecanlandıran bir kitap oldu. Başlarda sıkıldım çünkü hem yazarın hızına alışmakta zorlandım hem de Kaylee'nin içinde bulunduğu bilinmezlik beni sıktı. Tek tek açıklayacak olursam , yazarın çok hızlı bir anlatımı var. Yaklaşık 5 sayfada falan tüm önemli olaylar olup bitiyor. Pek fazla tasvir yok , karakterlerin ayrıntılı geçmişi yok. Sanki kronolojik sırada olayları okuyorum ama ayrıntı yok. Yazarın daha fazla detay vermesini bekledim açıkçası. Kitabın başında detay eksik olunca da hafif bir sıkılır gibi oldum. 
   Kaylee'nin sırlarını öğrenmeye başlayınca kitap daha akıcı hale geldi. Sonunda ise doruk noktasına ulaştı. Yazarın çok güzel ve merak uyandıran bir finalle bitirdiğini düşünüyorum. 
   Ancak kitabın başlarının hızlı olması dışında canımı sıkan bir durum daha var. Nash konusu. Sanki yazar Nash'i aklında oluştururken birden fazla karakter düşünmüş gibi. Kitapta Nash okulun havalı çocuğu , birçok kızla birlikte olan , partiden partiye koşan biri olarak tasvir ediliyor. Ama sadece tasvir ediliyor. Tasvirden ötesine geçemiyor. Nash'in davranışları ise tam tersini yansıtıyor bize. Yardımsever , romantik , uysal biri. Yazar kötü çocuk oluşturmak istemiş ama Nash'e o kadar vakit ayıramamış bu yüzden ortaya saçma sapan bir karakter çıkmış. Keşke böyle zorlama bir çabaya girmeseymiş diyorum. 

   Eğer , İrlanda&İskoçya mitolojisine alışkın değilseniz kitabın kurgusu size çok farklı gelecektir. Ben de çok alışık olduğumu söyleyemem. Tipik bir fantastik okuru olarak vampirlerden , kurt adamlarından sonra çölde vaha bulmuş gibi oluyorsunuz. Farklı kurgulara , karakterlere aç olduğumu Ruh Hırsızı'nı okuduktan sonra fark ettim. O yüzden yeni bir dünya denemek isteyenler için öneririm. 
   
   Özetlemek gerekirse , kitap akıcı ve değişik bir kurguya sahip. İlk sayfaları geçince çok kısa bir sürede okuyup bitiriyorsunuz. Kafanıza takılan birkaç mantık hatası olabilir ama bitince keyif aldığınızı fark ediyorsunuz. Kolay okunabilen ve farklı bir kurgu içeren kitap arayan okuyuculara önerilir.

Puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI