YORUM : Haruki Murakami - 1Q84

“Yürekten sevdiğin bir insan varsa, bir kişi olsun yeter, hayatın kurtulmuş demektir…”
Sarsıcı bir yolculuğa hazır mısınız?
Öyleyse kemerlerinizi bağlayın. Erkekleri, titizlikle geliştirdiği bir yöntemle öteki dünyaya gönderen genç bir kadınla tanışacaksınız. Ve amansız bir takiple onun peşine düşen fanatik bir cemaatin müritleriyle…
Romantik misiniz?
Evet, bu kitapta aşk da var… İki dünya bir araya gelmeden mümkün olmayan bir aşk.
Yaşadığınız dünya gerçek mi, hiç düşündünüz mü?
Düşündüyseniz, paralel bir evrene geçmek sizi heyecanlandıracaktır o zaman. Hayatı algılayışınızı değiştirecek bir kitabın kapağını açmak üzeresiniz şu an.
Yaşayan en büyük yazarlardan biri olarak kabul edilen Haruki Murakami başyapıtı, tüm dünyada milyonlarca satan kitabı 1Q84’le bir imkânsızı başarıyor. Nefesinizi kesecek bir macera romanını, gerçek nedir, insan neye inanmalı, aşk dünyayı kurtarabilir mi soruları ekseninde bir yürek atlasına dönüştürüyor.
Orijinal Adı : 1Q84
Seri Sıralaması : Herhangi bir seriye ait değil. 
Goodreads Puanı : 3.88 (137,744 oylama)
Sayfa Sayısı : 1256 sayfa
Yayınevi : Doğan Kitap
Etiket Fiyatı : 59 tl 
***
   Tengo Kavana , Tokya’da matematik öğretmenliği yapan kendi halinde biridir. Hobi olarak edebiyatla da ilgilenmektedir. Bir gün editörü Komatsu ondan başka bir yazarın metnini  düzenlenmesini ister. Bu yazar , gelecek vaat etmektedir ancak kalemi çok güçlü değildir. Kalemi güçlü olan Tengo sayesinde metin ülke çapında ün kazanacaktır. Tengo bu hileli işe girmek istemese de bir süre sonra öykü ile arasında farklı bir bağ hisseder ve oyuna dahil olur.
   Aomame, bir spor kulübünde antrenördür. Ancak sadece bu iş ile ilgilenmez. Bazı zamanlar kiralık katil olarak çalışır.Eşlerine şiddet uygulayan erkekleri , enselerine sapladığı iğne ile öldürür. Doktorlar bu yöntemi çözemez ve ölüm nedeni olarak kalp krizi yazılır. Becerikli bir katildir. Sezgileri güçlüdür. Bu sezgileri sayesinde bir gün dünyada yanlış bir şeyler olduğunun farkına varır.
 Herkese merhaba! Uzun mu uzun bir kitapla karşınızdayım. Daha önce içinizde Haruki Murakami okuyan var mı bilmiyorum ama bizim edebiyat  tarzımızdan bayağı farklı olduğunu söyleyebilirim. Ben daha önce yazardan  Sputnik Sevgilimi okumuştum. O da güzel bir kitaptı ama 1Q84 ondan çok daha iyi.
    Kitabın arka kapağında konusu yazmıyor. Ben birazcık özetlemeye çalıştım. Yukarıdaki özet yaklaşık ilk 100 sayfayı anlatıyor. Kitap çok çok daha derin. İki karakter birbirinden çok ayrı gözükse de yazar ustaca bağlamış. Karakterler arasında ilişkiler zekice oluşturulmuş. Farkında olmadan karakterlere bağlanıyorsunuz halbuki her bir karakter aşırı soğuk. Evet , karakterler bizim edebiyat kitaplarımızdakilere göre çok ciddi kalıyor. Duygular ön planda değil. Robotumsu bir hava mevcut. Nasıl desem , Japon halkının o resmiyeti var kitapta. Yine de ben karakterlerinin her birini ayrı sevdim.
    Kitap akıcı , çok olay olmayan kısımlarını bile merakla okuyorsunuz. Gerçekten bin sayfa nasıl geçti anlamadım.
   Kitapta eleştirilebilecek tek bir yan var. Sonunun belirsizliği. Kitabın sonunda hiçbir şey olmuyor diyebilirim. Evet , en önemli olay ve sır aydınlığa çıkıyor ama diğer karakterler  hakkında en ufak bir ipucu yok. Sputnik Sevgilim’de de aynı şey olmuştu. Daha sonra yazar ile ilgili okuduğum yazılarda bu durumun onun yazım şekli olduğunu öğrendim. Yani , o kadar sayfa okuyup sonunda yazara sitem edebilirsiniz. Ben ettim çünkü çoğu şey havada kaldı.

  Kısacası , kendini merakla okutturan -sonu ile birazcık hayal kırıklığına uğratsa da- bir kitap.  Aşırı fantastik olmayan , bilim-kurgu karışımı bir havası var. Okuyanlarının çoğunun seveceğini düşünüyorum. Kitabın ciddi havası ilk başlarda size farklı gelebilir ama okumaya devam etmenizi tavsiye ederim. 


Puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI