YORUM : Aşk-ı Leyla - Barış Cem Kaya

   Yüzyıllardır 'Leyla' ile Simgelenen Aşk, 'Aşk-ı Leyla'da Yeniden Dile Geliyor.
Ne çok konuşuldu, ne çok yazıldı, ne çok yıpratıldı aşk. Kırdı dallarını heva ve hevesler. Temizlendi şairler aşkla. Arındı kalp taşıyanlar aşkın bağrında. Sultanlar taçlandı. Esirler sıyrıldı prangalardan. Varlık, varlık kazandı. Yokluk borçlandı aşka.
   Yeryüzünde tanımı en çok yapıldığı sanılan kavram aşk… Ama aşkın bir tarifi yok. Tarifine hacet de yok. Bütün tarifler aşk sayesindedir.
Artan ama azalmayan bir kavramdır aşk. Azalmak, 'çok'tan geriye kalandır. Bir tarife sıkıştırılmış olan aşk değil, ancak 'aşktan'dır.
Aşk sayesindedir…
Orijinal Adı : Aşk-ı Leyla
Seri Sıralaması : Aşkla Dokun Hayata
Goodreads Puanı : ----
Sayfa Sayısı : 216 sayfa
Yayınevi : Hayat Yayın Grubu 
Etiket Fiyatı : 15 tl 


***
not : Belli bir kurgusu olmadığı için kitapta olay, mekan , karakterler de yok. O yüzden size kısaca içerikten bahsedeceğim :) 

   Aşk-ı Leyla -adı üstünde- aşkı anlatan bir kitap. Aşkın direk tanımını yapmadan açıklıyor aşkı. Zaten yazar aşkın tam olarak tanımlanamayacağını düşünüyor. Yine de kitap , aşkın tüm yanlarına değinmiş. Aşık nedir , aşığı ne etkiler , göz ile aşk arasındaki ilişki vs. Tabi , ben böyle söyleyince açıklayıcı , bilimsel kitaplardan zannetmeyin :D Gayet edebi bir dille yazılmış. 


       Kişiliği zenginleşen artık ölümsüzdür. Zira kişilik aşkın ölçü birimidir.

   Kitap ; şiirlerle başlıyor ve denemeler , ufak ufak hikayeler ile devam ediyor. Denemeler uzun değildi , en fazla 7-8 sayfaydı sanırım. Bu da kitabın kolayca okunmasını sağlıyor. Hikayeleri daha önce duymamıştım bu yüzden keyifle okudum. 


      Yok ; bitmez , tükenmez , sonu gelmez olandır. Varlık sahasında aşığın bitimsiz istek ve arzuları , yoklukla var edilmesinde yatar.

   Her zaman söylediğim gibi şiir bana hitap etmiyor. Ya hayatımın şairiyle karşılaşmadım ya da şu ana kadar okuduğum şiirler beni etkilemedi. Belki de şiirin vermek istediklerini alamıyorum ben. Bu yüzden Aşk-ı Leyla'da şiirleri okurken sıkıldım. Deneme kısımları çok çok güzeldi ama denemelerin arasına konulan şiirleri düz yazı okur gibi okudum. Şiirler olmasaydı çok daha güzel olurdu. 
   Ama bu tarz aşk kitaplarında şiirler , özlü sözler mutlaka oluyor. (Bknz : Ahmet Batman) Demem o ki şiir severim , tensel çekimin olmadığı bir aşkı okumak istiyorum derseniz kitap tam sizlik. Zaten 200 sayfa , incecik :) Okurken elimde eriyen kitaplardan biriydi. Yine de bu tarz kitaplar bana hitap etmiyor sanırım :) 




Puanım : 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI