YORUM : Kırık Dökük - Dawn Barker

   Tony endişeliydi. Eşi Anna yeni doğan bebekleriyle pek başa çıkamıyordu. Anna bir bebek sahibi olmayı öyle çok istiyordu ki, Jack doğduğunda, hastaneden eve bir aile olarak dönmek ikisini de çok mutlu etmişti. Tüm bunların sadece altı hafta önce olduğuna inanmak zordu.
   Fakat Anna o zamandan beri kendisi gibi değildi. Bir an ağlarken bir sonraki anda fazlasıyla iyimser bir hal alıyordu. Tony bunun yeni doğan bir bebekle başa çıkmaya çalışırken normal olduğunu, Anna'nın bu yeni duruma alışmaya çalıştığını düşünmüştü. Kendisi işiyle meşguldü ve zamanla her şeyin düzeleceğine emindi. Fakat işler hiç de öyle olmadı. Şimdi Anna ve Jack kayıptı. Ve Tony bir şeylerin fazlasıyla yanlış olduğunu nihayet fark ediyordu… Bu ailenin başına gelenler tüylerinizi ürpertecek, nefesinizi kesecek ve canınızı acıtacak.
Orijinal Adı : Fractured
Seri Sıralaması : Herhangi bir seriye ait değil.
Goodreads Puanı : 3.85 (579 oylama)
Sayfa Sayısı : 408 sayfa
Yayınevi : Yabancı Yayınları
Etiket Fiyatı : 25 tl 
***
  Tony ve eşinin mutlu bir evlilikleri vardır ama eşi bir çocuk istemektedir. Tony ve Anna bebek sahibi olmak için 1 yıla yakın uğraşırlar ve sonunda Anna hamile kalır. Ancak bebekleri Jack annesine zorlu bir doğum yaşatır. Doğumdan sonrası ise Anna için daha zordur çünkü bebekleri 2 saatte bir uyanmaktadır. Anna da onunla birlikte uyanır. Sürekli bebeğini beslemekten ve uykusuz kalmaktan depresyona girer.
   Bir gün Tony işten eve döndüğünde Anna ve Jack'i bulamaz. Kimsenin nereye gittiklerine dair bir fikri yoktur. 
Yurt dışı Baskısı 
   Kırık Dökük bir psikiyatrist tarafından kaleme alınmış ve büyük ihtimalle yazarın gerçek hastalarından ilham alınmış. Aynı zamanda yazarın kitabı yazarken doktor kimliğini bırakamadığını düşünüyorum.Olaylara içinden bakamıyor , dışarıdan gözlemliyor gibi. Çünkü karakterler o kadar sinir bozucu ki! Kitabı bitirene kadar canım çıktı diyebilirim. Fırlatıp atasım geldi o kadar sinirlendim. Şimdi size nedenleri ile anlatacağım ancak uyarmam gerek ki buradan sonrası spoiler içerecek.
    Tony eşini ararken polisten telefon geliyor ve hastaneye gidiyor. Anna'yı hastanede şoka girmiş bir şekilde buluyor.Bebekleri Jack ise ölmüş. Bu andan itibaren Tony eşinin hiç suçu yokmuş gibi herkese karşı onu savunuyor ve polislere bağırıp çağırıyor. Eşinin suçlu olmadığını söylüyor. Kitabın ilk 50 sayfası Tony'nin sonu ünlem dolu cümleleri ile geçiyor. Sonrasında ise 180 derece dönüyor ve eşinin suçlu olduğunu düşünüyor.Bu sırada eşinin suçlu olduğunu söyleyen ailesine de bağırıyor. Hayır , 2 dakika önce sen de onun suçlu olduğunu düşünüyorsun neden bağırıyorsun millete? Bir diğer sinir bozucu karakter ise Anna. Anna çocuğunu doğurduktan sonra hiç uyuyamıyor. Sütü bitmek üzere. Çevresindeki herkes yardım teklif ediyor ama hiçbirini kabul etmiyor. Kendisini çirkin ve pis buluyor. Kocasına ona yardım etmediği için içten içe kızıyor ama ağzını açıp tek kelime etmiyor. Hayatımda bu kadar salak bir karakter daha okumadım sanırım. Ağzını açıp "Tony bu sefer de bebeğe sen bak" demek çok mu zor? Tony de ayrı alem zaten. Bebek o kadar bağırıyor ama uyanmıyor bile. Her sabah evden erken çıkıp geç geliyor. Senin yeni bebeğin olmuş neden evde durmuyorsun? Neden eşine destek olmuyorsun? Sonra kadın çıldırınca da "hepsi senin suçun Anna" öyle mi? 
    Evet , spoiler bitti. Kitabın sinir bozucu karakterleri ve karakterlerin sinir bozucu hareketleri yüzünden kitaptan gram zevk alamadım. Kitabı okumaya devam etmemin tek nedeni sonunu merak etmemdi. Anna'nın evden kaçmasına ne neden oldu , bu ikilinin sonu ne olacak diye okudum. Yazarımızın anlatımı da akıcı zaten. Gereksiz olaylara yer vermiyor. Ne yazık ki 400 sayfa okumama rağmen sonu beni hayal kırıklığına uğrattı. Çok basit bitti. Ortada bir sır bile yok. Okuduktan sonra 400 sayfa bunun için mi bekledim dedim. 
   Yazarın anlatımı güzel ama karakter oluştururken daha gerçekçi davranmasını tavsiye ederim. Yoksa güzel bir kurgu boşa gidiyor. 
   Çeviri , kapak ve basım ise mükemmel. Yabancı Yayınları uzun zamandır güzel baskı yapıyor zaten , umarım bu çizgilerinden uzaklaşmazlar. 

  Kısacası ; kimseye önermeyeceğim bir kitap Kırık Dökük. Verilen paraya da zamana da yazık! Hele benim gibi karakterlerle özdeşleşen bir okuyucuysanız kitabın yanına bile yaklaşmayın. Hala karakterleri düşündükçe sinirleniyorum. Ben kurguyu beğendim , karakterlerin bu şekilde davranmasını da kafaya takmam derseniz belki bir şans verebilirsiniz. Ama dediğim gibi sonu da bir yere varmıyor. 


Puanım : 1/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI