YORUM : Ateşli Kalp - Richelle Mead

Kanbağı serisine bayılıyoruz."
-Entertainment Weekly-
"Diğer vampir kitaplarından çok farklı."
-Associated Press-
"Kan emme öyküleri meraklılarının seçimi."
-MTV's Hollywood-
(Tanıtım Bülteninden)


Orjinal Adı : The Fiery Heart 
Seri Sıralaması : Kanbağı(Bloodlines) Serisi #4
Goodreads Puanı : 4.43 (33,021 oylama)
Sayfa Sayısı : 448 sayfa
Yayınevi : Artemis Yayınları
Etiket Fiyatı : 22 tl
Serinin ilk kitabının yorumu burada.
Serinin ikinci kitabının yorumu burada.
Serinin üçüncü kitabının yorumu burada.

***
not : Kurgu ilk üç kitaba bağlı olduğu için ve spoiler içerebileceği için uzun uzun anlatılmayacaktır.

  Olaylar kaldığı yerden tüm hızıyla devam ediyor...Sydney'in Palm Springs'teki 'vampir bakıcılığı' görevi hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı.Neden mi ? Çünkü sonunda asıl olaylar başladı. 

  Simyacılar , cadılar , vampirler, Strigoiler hepsi kitaba dahil oldu. Daha önceki kitaplarda yazar bir olayı -kitap süresince- ana konu olarak anlatırken bu kitapta birçok farklı olay oldu. Yan karakterlerden daha çok bahsedildi. Sürekli Sydney-Adrian çevresinde dönmek yerine Eddie , Jill ve Trey hakkında ayrıntılı bilgiler edindim. Bana göre yan karakterleri tanıtmak kitabı daha da güzel kılıyor. 
   Kitabın bir diğer hoşuma giden yanı ise sonunda Sydney'in duygularını kabul etmesiydi. Mavi Büyü'yü okuyanlar Sydney'in duygu karmaşasını sinir bozucu bulmuştur büyük ihtimalle. Adrian'a aşık mıyım , değil miyim? Sonunda bu sorunun cevabını buldu. Tahmin edeceğinizi üzerine cevap ; Evet. 
   Richelle'ın karakterler arasındaki ilişkiyi ancak dördüncü kitapta kesinleştirmesini tuhaf karşıladım. Yani seri bitiyor neredeyse , kadın hala romantik sahne yazmadı...




   Bu konuyu bir kenara bırakacak olursak Adrian-Sydney sahneleri mükemmeldi. Okurken eğlendiğim aynı zamanda duygulandığım kısımlar vardı. Yazar bu sahnelerde kalemini konuşturmuş , çevirmen de çok güzel çevirmiş. Serinin favori kitabım olmaya aday :D 

   Tabi ki kitapta hoşuma gitmeyen bazı durumlarda vardı.  Yazar, ilk üç kitabı Sydney'in ağzından anlatırken nedense bu kitapta fikrini değiştirmiş. Ateşli Kalp'te bazı bölümler Adrian'ın ağzından anlatılıyor. Sevemedim o bölümleri. Adrian'ın gizemli kişiliği bir parça olsun yok oldu. Erkek karakterlerin bilinmeyen yanlarının kalmasını tercih ederim. 
   Adrian'ın bakış açısıyla okumak bir sorun teşkil etmedi yine de hoşlandığımı da söyleyemem.
    Alaycı gülümsemesi geri döndü. "Bir kızı mı etkilemeye çalışıyorsun?"
"Aşçılığımla mı?" Yüzümü işaret ettim. "İnan bana,bu yeterli Ozera."

   Bol bol kahkaha atacağınız ancak yeri geldiğinde de duygulanacağınız bir kitap. Sayfalar su gibi akıp geçiyor. Bilindik bir Richelle Mead kitabı gibi gözükse de sonu güzel ve şaşırtıcıydı...



Puanım : 5/5


1 yorum:

  1. hiç vampir kitabı okumadım. Burdan başlamak lazım. . Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI