KVBT 13. Tur 5. Gün : Kuzey Masalı | Yazar İle Söyleşi



  1)Kitabın yan kapakçığındaki biyografi bize yeterli gelmedi :D Zeliha Eren kimdir? Bize kendinizi tanıtır mısınız ?
    Elbette :) Zeliha Eren aslında yakın arkadaşlarının Zeliş diye çağırdığı zaman zaman topluluk içinde bile hayal dünyasına dalan, çoğu zaman neşeli, bazen içine kapanık, azıcık çatlak bir kız bence. Arkadaşlarım genel olarak sevimli bir insan olduğumu düşünürler. Ego yapmıyorum valla! İnanmazsanız onlara sorun ;)


2)Kuzey Masalı’nın hikayesi nasıl başladı? Kurgu aklınızda hep var mıydı yoksa birden böyle güzel bir hikayeyi yazmaya mı başladınız?
   Aslında Kuzey Masalı benim yazdığım ikinci uzun soluklu hikaye. İlkini yazdıktan sonra bir süre yazmaya ara vermiştim. Sonra bir gün dedim ki, ‘Yahu bu ajanlar neden hep sadece ajan? Bilgisayar Mühendisleri olarak bizim neyimiz eksik? Hem mühendis hem ajan olamaz mıyız yani?’ derken bir baktım Kuzey Masalı’nı yazmaya başlamışım. Aslında ilk başta Kuzey Masalı tek kitap olacaktı ama sonra baktım ben bu BİS ajanlarını çok sevdim, o zaman seri yapayım dedim. Böylece BİS serisi de ortaya çıkmış oldu.

3)Kitaptaki Kuzey , Alex ve Zack gerçek hayattan esinlenilmiş karakterler mi?

    Tamamıyla değiller. Bazı özellikleri, özellikle öne çıkan tarafları esinlenilmiş olabilir elbette.

 4)Bilişim ve teknoloji ile siz de iç içesiniz. Masal karakteri sizin hayatınızın abartılmış , macera katılmış hali olabilir mi?
   Bu soruyla birçok kez karşılaştım aslında J Evet kabul ediyorum ben de sakarım, azıcık da çatlak olabilirim ama Masal benim diyemem. O tamamen kendine özgü bir karakter oldu. Mesela ben asla Kuzey’e ‘Pembe size çok yakıştı’ diyemezdim. Henüz ölmek için gerçekten çok gencim çünkü! ;)


5)BİS herhangi bir devletin gerçek bir örgütünden mi esinlenildi? Yoksa böyle bir örgüt olabilir diye düşünerek mi yazdınız?
   Esinlenme ya da olabilir belki diye hiç düşünmedim. Tamamen kurgusal olarak yazdım. Yani benim hikâyemde böyle bir İstihbarat Servisi olsun dedim ve kurguladım.

6)Kitaptaki erkek karakterden birini seçin desek bu kim olur?   
   Ayy, bu soru çok zor oldu ama! Hepsi benim bebeklerim desem? Olmaz mı? Hiç olmaz derseniz ne yapayım seçeyim o zaman bir tanesini. Hımm, sanırım benim seçeceğim karakter Alex olurdu. Neden bilmiyorum ama onun hikâyesi beni en çok etkileyenlerden birisi oldu.

7)Kuzey Masalı’nda genel olarak Zack , Alex , Kuzey ve Mert ön plandaydı. Diğer kitaplarda geri kalan ajanları (Kagawa gibi) görecek miyiz?
   Aslında en başta Kagawa ve Alben üzerine yazmayı düşünmüştüm ama olayların gidişatı ne yazık ki onların biraz arka planda kalmasına neden oldu. Şu an için onlara çok yer veremiyorum ama Alben ve Kagawa’yı merak eden okurlarım var. Belki ileride onlara daha çok yer veririm ama şimdilik çok fazla yer almıyorlar ne yazık ki.

8)Kitabınızı elinize aldığınızda ilk ne hissettiniz? Kitabınızın çıkacağı haberini duyan yakınlarınızın tepkileri nasıldı?
   Kitabımı elime ilk aldığımda Kuzey’in ilan-ı aşkını duyan Masal gibi hissettim :D Dünya üzerinde o kadar mükemmel bir duyguyu bir de eşimden evlenme teklifi aldığımda hissetmiştim. Cidden eşsiz bir duygu. Allah isteyen herkese nasip eder inşallah. 
   Yakınlarım bu konuda çok tatlılar. Özellikle iş arkadaşlarım o kadar destek oldular ki ben bile çok şaşırdım. Eşim zaten bu konuda her daim yanımda oldu. Hatta benden daha fazla uğraştı kitap için. Ailem her zaman çok kitap okuduğumu bildiklerinden benimle gurur duyduklarını söylediler, -ki bu da inanılmaz güzel bir duyguydu. En çok hoşuma gidenlerden birisi ise ‘Sen Bilgisayar Mühendisi değil misin? Nasıl kitap yazdın?’ tepkisiydi.

9)Kuzey Masalı’nın sonraki kitaplarında hangi çiftleri okuyacağız?
    Kuzey Masalı bu kitapla bitiyor aslında. Serinin ismi Bilişim İstihbarat Serisi olarak geçecek. Yalnızca olaylar devam edecek ve sıradaki çiftimiz Alex ile Jane, yani gerçek adıyla Julie olacak. Onlardan sonra Mila ve Zack. En sonda da Mert ve Azra olacak.

10)Yazarlık hayatınızla ilgili gelecek planlarınız nelerdir? Kuzey Masalı dışında başka bir kitap tasarınız var mı?
   Şahsen gözlerimde şişe dibi gözlüklerim, titrek ellerim ve takma dişlerimle bile yazmaya devam etmek istiyorum. Yazmak benim için her zaman en güzel terapi yöntemi olmuştur ve şu anda yazdığım hikayelerin kitap oluşunu görmek içimdeki isteği ve şevki daha da çok arttırdı. Aklımda bir sürü kurgu var ve yazmaya başladıklarım da mevcut. İnşallah her zaman karşınıza yeni hikâyeler ve yeni maceralarla çıkacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI