Yorum : Kelebekler Gamsız Uçar - Ahmed Günbay Yıldız

Resmi büyütmek için üzerine tıklayın.

  Uzun zaman bloga giremediğim için öncelikle hepinizden özür diliyorum. Sınavlar , bilgisayarın bozulması , küçük çaplı bir deprem yaşamamız sonucu ilgilenemedim. Kitaplar ellerimin arasından su gibi kayarken burasının böyle boş durması hiç hoş olmadı tabi :( En kısa zamanda telafi etmeyi düşünüyorum.

Kitap Adı : Kelebekler Gamsız Uçar
Yayınevi : Timaş Yayınları
Sayfa Sayısı : 320
Satın alabileceğiniz yerler : D&R | kitapyurdu


  Kitap bir dedeye duyulacak sevgiyi bu kadar güzel anlatabilirdi! 

  Haluk küçüklüğünden beri dedesine hayran , sessiz sakin , büyümüşte küçülmüş ve olgun mu olgun bir çocuktur. Anne ve babası ise kendi işlerine dalmışlardır  , çocukları ile ilgilenmezler. Olaylar Haluk'un dedesinin kullandığı cümlelerin aynısını kullanması ve bunu ailenin fark etmesi ile başlar. Aşırı kıskanç (bana göre) anne ve baba Haluk'un dedesi ile görüşmesini olabildiğince engellemeye çalışır. Ne yazık ki hiçbir çözüm işe yaramaz. Haluk dünyayı dedesinin gözüyle görmektedir. Ona göre dünya gelip geçici zevklerle dolu değildir.

Yorumum : 

  Bir önceki paragrafta bahsettiğim olaylar kitabın sadece ilk 50 sayfasını kapsıyor.Aslında konu o kadar çeşitli ki! Yazarın usta üslubu sayesinde olay akışı kopmadan tüm olanlar kitaba aktarılmış. Yani okurken sıkılma gibi bir durumunuzun olacağını düşünmüyorum. Sayfalar kendiliğinden aktı elimde.  Ancak şunu da belirtmekte fayda görüyorum. Fantastik-aşk kitaplarına bayılan bir arkadaşım kitabı yarım bıraktı. Eğer bunun gibi gerçek hayattan bahseden ve yoğunlukla hüzün işleyen kitapları sevmiyorsanız elinizi kitaba doğru uzatmayın bile! Aldığınıza , alacağınıza pişman olabilirsiniz.
   Kitabı okurken sıklıkla şu cümleyi kullandım : 'Yok artık yaa! Her şey de Haluk'un başına geliyor.' Çünkü ne zaman bir bela olsa hepsi dönüp dolaşıp Haluk'un yakasına yapışıyor. Mahalleye gelen tüm kızların Haluk'a sarkıntılık durumları da ayrı bir komedi unsuruydu tabi... Üstelik bu kızları seven oğlanların  -ki mutlaka var- Haluk , acaba benim sevdiğime yüz vermiş mi yoksa uygun bir üslupla uyarmış mı diye düşünmeden kavga çıkarmaları beni sinir etti! Kızlar da gururuna yediremiyor tabi reddedildiklerini söylemeyi. Kitabı bu tür olaylar yüzünden parçalamadığım için kendimle gurur duyuyorum :D 

  

Verdiğim Puan : 3/5








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI